حضرت رسول اکرم : هر كس به حلال، از دسترنج خود بخورد، دروازه‌های بهشت به رويش گشوده گردند و او از هريك كه خواهد وارد شود. ***** حضرت رسول اکرم : *** هر جوانى كه در دانش و عبادت رشد كند تا بزرگ شود، خداوند متعال، در قيامت پاداش هفتاد و دو صدّيق به وى می‌بخشد. *** حضرت امام علی : اگر از كارى هراس دارى، خود را در آن بينداز؛ چرا كه دلهره و هراس [از خطر] از خودِ خطر، دشوارتر است.

بازار نوشت افزار ایران همچنان در انحصار چینی ها/ جولان لوازم التحریر خارجی و غربی در خواب ناز مسئولان + تصاویر

نمایش خبر : 198 | تاریخ انتشار : 17 شهریور 1396

به گزارش سفیر آشتیانبازار نوشت افزار ایران همچنان در انحصار چینی ها/ جولان لوازم التحریر خارجی و غربی در خواب ناز مسئولان + تصاویر // // به نقل از تفتان ما، همواره مرغ همسایه برای ما غاز بوده و در افسانه ها و داستان های تاریخی از قصه های لیلی و مجنون گرفته تا دلاورمردی های کاوه آهنگر و سایر حوادث تاریخی داشته ایم اما همیشه قهرمانان دیگری تیتر یک تخیلات و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی بودند.

<!--StartFragment-->

اما شهریور که آغاز می شود بوی ماه مهر با خرید لوازم التحریر زودتر به مشام می رسد و بازار خرید لوازم مدارس رونق خاصی به خود می گیرد و حال که در آستانه سال تحصیل جیدید و فصل بازگشایی مدارس قرار داریم اما همچنان بازار نوشت افزار و لوازم التحریر شهرستان خاش مانند سال های اخیر در انحصار چینی ها و خارجی هاست و اثری از لوازم التحریر ایرانی و داخلی نیست و این نشان از ضعف نظارتی مسئولان دارد که همچنان لوازم التحریر خارجی در بازار جولان می دهد و مسئولان در خواب ناز هستند.

با این تفاسیر این روزها اگر سری به خیابان های خاش بزنید شور و شوق خرید وسایل مورد نیاز مدرسه شما را به حال و هوای دوران مدارس خودتان می برد و اما  اگر سری به ویترین های نوشت افزارها بزنید خواهید دید که این دیجی مونهای ژاپنی یا همان جونز و جولی هستند که با لبخند بچه ها را جذب می کند و نه سارا و دارای ایرانی که دیگر حتی فروشندگان ایرانی نیز آن ها را پشت ویترین ها نمی گذارند.

در واقع می توان از شهریور به ماهی نام برد که در آن نیازهای قشر عمده ای از جمعیت جوان کشور باید از بازار تامین شود و همین امر فضایی را فراهم خواهد کرد تا بسیاری از صنوف جهت پاسخگویی به این نیاز جامعه دست به کار شوند و در این میان ما شاهد دست فروشانی خواهیم بود که بدون پرداخت مالیات و دیگر حساب و کتاب های بازار به عرضه محصولات خود مشغول باشند.

 

 

اما آنچه که ذهن هر دانش آموزی را به خود مشغول کرده است تنوع بسیار زیاد لوازم التحریر با رنگ و لعاب های خاص و فانتزی است که مشکل انتخاب و خرید را دو چندان کرده است و در میان اینهمه هیاهو و شور و شوق شاهد توزیع گسترده لوازم التحریر با بسته بندی هایی برگرفته از تصاویر کارتونی هالیودی همچون بتمن، مرد عنکبوتی، کیتی و شخصیت های نیمه برهنه هستیم. شخصیت هایی  که تمامی آنها برگرفته از نوعی ترویج باورهای غلط غربی می باشد و  متاسفانه بسیاری از والدین به دلیل عدم اطلاع از این امر که دیدن تصاویر منفی درج شده بر روی نوشت افزار فرزندانشان می تواند نتایج منفی برای آنها خواهد داشت اقدام به خرید اینگونه وسایل برای دانش آموزان خود می کنند.

شاید هنوز فرهنگ خرید لوازم ملی در بین مردم نهادینه نشده پس اگر مردم ما بدانند که فقط با خرید یک خودکار ایرانی چقدر می توانند به اقتصاد ملی ایران کمک کنند و با این کار چند هزار جوان ایرانی مشغول کار می شوند حتما از تولیدات داخلی حمایت می کنند و با اینکار از خروج 60 میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری می کنند.

 

 

براساس نظریه کارشناسان حدود 85 درصد از بازار نوشت افزار ایران در تصرف خارجی ها است و آنها هستند که با تصاویر جومونگ و سوسانو و باربی و بن تن و بتمن و مرد عنکبوتی و کیتی در این میدان یکه تازی میکنند و برای نوشت افزار های ایرانی سارا و دار حتی در مسیر راه ترمز نمی گیرند!

علی ای حال بازاری که زمانی پر از برندهای تولیدداخل بود ولی اکنون با وجود تنول نوشت افزار دیگر اثری از مداد پارس، سوسمار و شمشیرنشان در نوشت افزارهای بازار خاش نیست و جایشان لوازم التحریر خارجی آمده که حتی نام های ناشناخته ای دارند که هجی کردن واژه های انگلیسی شان نیز آسان نیست و تصاویری که برای دختران ایرانی اصلاً مناسب و در شان و شخصیتشان نیست...

 

 

دغدغه تاثیر کارتون های غربی بر ذهن و روان کودک و بهره برداری اقتصادی پس از آن برای اولین بار توسط رهبر انقلاب مطرح شد ایشان در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نکاتی بسیار حاز اهمیت ومهم فرمودند: «تهاجم فرهنگى یک حقیقتى است که وجود دارد؛ می خواهند برروى ذهن ملّت ما و برروى رفتار ملّت ما – جوان، نوجوان، حتّى کودک – اثرگذارى کنند. این بازیهاى اینترنتى از جمله‌ همین است؛ این اسباب‌بازى‌هایى که وارد کشور می‌شود از جمله‌ همین است. یعنى یک چنین دقّتهایى را بایست کرد. به‌هرحال این تهاجم فرهنگى به این شکل یک واقعیّتى است».

پای صحبت برخی از اهل این صنف که می نشینی همه این حرف را می گویند"باور غلطی که کیفیت کالای خارجی خوب است بر فرهنگ جامعه غالب شده است."

 

 

بهتر است در زمانی که تحریم اقتصادی هستیم از تولید ملی و ایرانی استفاده کنیم و آن را تقویت کنیم و بنا به شعار سال"اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در راستای به گردش درآوردن چرخه اقتصادی کشور این بیانات و شعاررا سرلوحه کارمان قرار دهیم و حتی شاهد هستیم این شعار در سربرگ‌های وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و حتی خانه ملت درج شده است همان برگ‌های کاغذی که کاغذش وارداتی است.

رونق لوازم التحریر خارجی و غربی در بازار شهرستان خاش واکنش های بسیاری از سوی خانواده ها و نهادهای انقلابی به همراه داشته است.

 

* تیم های نظارتی بر لوازم التحریرهای غربی و خارجی در شهرستان خاش تشکیل شد

رئیس اتاق اصناف شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اظهار تاسف و تامل از ورود لوازم التحریرهای با رواج عقاید غربی، اظهار کرد: متاسفانه فرزندان ایران اسلامی با شخصیت های هالیودی بیشتر از شخصیت های ملی خود مانند آرش، رستم و سهراب و غیره آشنا هستند و این یک ضعف فرهنگی است که غرب اینگونه توانسته در شکل گیری شخصیت دانش آموزان ایرانی نفوذ و نقش آفرینی کند.

نوراحمد هاشمزهی بیان کرد: تیم های نظارتی در این راستا در شهرستان خاش تشکیل شده و نظارت بر روی لوازم التحریر به صورت قاطعانه صورت می گیرد ولی زمانی که قیمت نوشت افزارهای خارجی ارزان تر از نوشت افزار ایرانی است متاسفانه فروشنده مجبور است این نوشت افزارهای خارجی را بیاورد تا زودتر فروش برود.

 

 

وی با بیان اینکه من بر این باور هستم که اگر نوشت افزارهایی با شخصیت شهدای دفاع مقدس و شعرهای فردوسی و شاهنامه به بازار عرضه شوند این امر با استقبال خوبی از طرف والدین و حتی خود دانش آموزان مواجه خواهد شد، گفت: متاسفانه بعضی از مسئولین ایرانی در مقابل هجمه ها و توطئه های غرب در قبضه کردن بازار لوازم التحریر و نوشت افزار ایرانی هیچ اقدام و تلاش حمایتی از تولید کنندگان ایرانی و داخلی نکرده اند.

 

* باید از تولیدکنندگان و طراحان ایرانی حمایت شود

هاشمزهی ادامه داد: در زمانی که خارجی ها و غربی ها به نقش آفرینی الگویی برای فرزندانمان می پردازد خودشان آن الگو را در رسانه جمعی تبلیغ می کنند و لذا این مسئولین هستند که می توانند با طراحی طرح های جذاب ملی اسلامی دانش آموزان را با الگوهای انقلابی آشنا کنند و با این کار  میان فرهنگ اسلامی خود وشخصیت های غربی فاصله بیندارند.

 

 

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی طراحان بسیاری هستند که می توانند با ذوق و خلاقیت نمادهای زیبایی این مرز و بوم را رسم کنند، اذعان کرد: باید از نوشت افزار و این طراحان جوان حمایت شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان خاش اظهار کرد: برای فرهنگ سازی خرید و حمایت ملی باید رسانه های جمعی روی کار بیایند و متاسفانه ما کارکتر محبوب در میان بچه ها بسیار کم داریم اما با این حال نمونه هایی مانند شکرستان و کلاه قرمزی  که برنامه بسیار جذابی هستند می تواند در میان دانش آموزان با استقبال خوبی همراه باشد.

 

انتهای پیام/

<!--EndFragment-->

 

دیدگاه کاربران
دیدگاهی توسط کاربران ثبت نشده است .
فرم ارسال دیدگاه
نام کامل :
پست الکترونیکی :
متن پیام :
کد امنیتی : تصویر كد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
salamup.ir
safireashtian
nashrkhabar.ir